#przemyslenie jak (i czy w ogóle warto) wytłumaczyć czytelnikowi, że reklamy jakie pojawiają się mu podczas czytania artykułów w naszym dzienniku są powiązane z tym co przegląda? Google dobiera je według ciasteczek w przeglądarce, a skoro jest tam full stron dla dorosłych, to dlaczego ma do nas pretensje?
@jacekstaszczuk Nie warto, najlepiej od razu zabrać się za zgodność z #RODO. Jeżeli użytkownik nie wyraził zgody, to nie można przekazywać jego danych do Google. A same reklamy targetowane potrafią (tak jak w opisywanym przypadku) tragicznie wpływać na UX. Alternatywą jest stosowanie reklam kontekstowych.
Do poczytania: https://www.internet-czas-dzialac.pl/odcinek-33-wtyczka-rentgen/
CC: @icd
@tymoteuszjozwiak @jacekstaszczuk
Reklamy kontekstowe bywają znacznie bardziej skuteczne - i na pewno są bezpieczniejsze dla brandu.
Źródła:
https://marketoonist.com/2023/05/media-context-and-brand-suitability.html
https://pluralistic.net/2020/08/05/behavioral-v-contextual/#contextual-ads