Czym się zajmował Prezes UODO w 2023 r.? O tym można już przeczytać w opublikowanym sprawozdaniu- jest m.in. o kontroli aplikacji mobilnych: https://orka.sejm.gov.pl/Druki10ka.nsf/0/EC6E1EDA886C795CC1258B9500345545/%24File/646.pdf
@agnieszka A tak przy okazji, kto się zajmuje kontrolą aplikacji bankowych używanych i tworzonych przez banki (lub przez firmy trzecie na ich zlecenie) na terenie RP?
Czy nadzór bankowy ogarnia tego typu rzeczy?
Pytam, bo nie mam pojęcia komu można zgłosić masę nieprawidłowości, naruszeń, a także kwestii łamiących prawo w tego typu aplikacji.
Niestety sam bank ma na kwestię kompletnie wywalone, czym niestety narażają klientów na problemy oraz spore koszta przez nich ponoszone.
#BankMillennium
@MartinBe w zakresie poza danymi osobowymi - tak, KNF. Jeśli bank narusza Twoje prawa, możesz też się zwrócić do Rzecznika Finansowego.
@agnieszka Aaha, dziękuję za informację. Owszem bank milenium od ponad półtora roku leci sobie tak w kulki, że odechciewa mi się wszystkiego. Odpowiedzi na reklamację dostaję niczym skopiowane jeden od drugiego, a także kompletnie kłamliwe, fałszywe i niezgodne ze stanem faktycznym. Chodzi o problem z ich aplikacją, leżący po ich stronie, a który spychają na moje urządzenie i barki. Aplikacja błędnie rozpoznaje mój telefon, wyłączyła mi większość funkcji, a bank ma w nosie i każe sobie płacić..
@agnieszka 6/n Twierdzą, że urządzenie moje nie spełnia ich wymogów bezpieczeństwa. Gdy pytam co to dokładnie są za wymogi, no bo może po prostu należy przełączyć coś w telefonie? To nikt mi nie jest w stanie ich podać szczegółowo. A na stronie i w aplikacji nie ma niczego o tym, poza lakonicznymi info typu SOA. Wcześniej telefon spełniał wymogi, teraz magicznie już nie. A nie zmieniło się w nim nic. Aplikacje innych banków działają bez problemów. A banku Millennium nie. Chora kwestia na maksa.
@MartinBe ale wiesz, wymogi techniczne muszą opisać w regulaminie aplikacji. Jeśli Twoje urządzenie je spełnia, a dalej nie działa, to ewidentnie jest problem po ich stronie. Skoro rzecznik konsumentów nie pomógł, to trzeba by iść dalej, serio.
@agnieszka Właśnie wiem o tym. Mój telefon spełniał ich wymogi cały czas i nagle magicznie przestał niby, po którejś z aktualizacji ich aplikacji. Płatności zbliżeniowe wyłączyli mi, to samo logowanie palcem, kary wirtualne poszły papa, itd. W sumie wszystko czego używałem i co było powodem do założenia konta u nich. Nie zostało mi nic z tego. Na dodatek aplikacja przy aktywacji błędnie rozpoznaje mój telefon, jako jakiś mega stary Nexus, zamiast znaczenie nowszego LG. A bank olewa te zgłoszenia